План заходів спрямованих на запобігання та протидію

булінгу (цькуванню)

в Криворізькій гімназії № 56 Криворізької міської ради


Додаток 1 до наказу

                                                                  від 18.09.2023 р. №147

 

ПЛАН ЗАХОДІВ

з організації   роботи  з превентивного виховання

в Криворізькій гімназії №56 Криворізької міської ради

в 2023/2024 навчальному році

№ з/п

Назва заходу

Термін виконання

Виконавці

Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу

 1

Підготовка наказу «Про організацію роботи з превентивного виховання в закладі щодо попередження булінгу (цькування) та випадків насильства в 2023/2024 навчальному році»

Останній тиждень серпня

Заступник директора з НВР

 2

Наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування): · педагогічний персонал; · допоміжний персонал; · технічний персонал.

Вересень

Адміністрація

 3

Організація механізмів звернення та встановлення інформаційної скриньки для повідомлень про випадки булінгу (цькування)

Вересень

Практичний психолог, соціальний педагог

 4

Оновлення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на класному куточку

Вересень

Класні керівники, вихователі, старости класів (5–9 класи)

 5

Оновлення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті гімназії

Вересень

Інженер-електронік 

Ткачук М.А.

 6

Підготовка методичних рекомендацій для педагогів: з вивчення учнівського колективу; · з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей

Вересень

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 7

Опрацювання методичних рекомендацій для педагогів:

· з вивчення учнівського колективу;

· з розпізнавання ознак насильства різних видів щодо дітей

Жовтень

Практичний психолог

 8

Підготовка тематичних буклетів за участю старшокласників

Листопад

Класні керівники, вихователі 7 – 9 кл.

 9

Виступ на класних батьківських зборах щодо профілактики булінгу (цькування) в учнівському колективі

Вересень, жовтень,

грудень

Класні керівники 1 – 9 кл.

Робота з вчителями та іншими працівниками закладу освіти

 10

Проведення навчальних семінарів для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходи реагування

Жовтень

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 11

Інструктивні наради з питань профілактики булінгу (цькування) з допоміжним та технічним персоналом

Листопад

Директор КГ №56 КМР, уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 12

Співбесіда з класними керівниками та вихователями за результатами діагностики класного колективу

Щомісяця

практичний психолог, класні керівники, вихователі

 13

Консультування класних керівників та вихователів психологом, соціальним педагогом з проблемних ситуацій.

Постійно

практичний психолог, заступник директора з НВР

Робота з учнями

 14

Просвітницьке заняття:"Стоп булінг". (8-В кл.)

Просвітницьке заняття:"Не цькуй" (6-Б кл.)

Інформаційний дайджест «Антибулінговий воркбук» (5-9 кл.)

Вересень

Горська Т.А.

Горська Т.А.

Карпенко Н.В.

 15

(2Б) Година спілкування “Я і моя родина”

(3А) Бесіда «Як треба поводитися в школі та вдома»

(6А) Бесіда «Розкажи про себе»

(6Б) Виховна година «Я і мої друзі»

(9А) Година спілкування “Виміри спілкування”

Вересень

Чумаченко С.А.

Парган С.М.

 

Ткачук М.А.

Кравчук А.С.

Кожухар І.О.

 16

(2А) Пізнавальна бесіда “Азбука ввічливості”

(3Б)  Година спілкування “Ні  - шкідливим звичкам”

(4А) Бесіда “Шкідливі звички”

(7Б) Бесіда «Я і мій характер»

(8А) Година спілкування «Запобігання правопорушенням і злочинам серед молоді»

(9Б) Виховна година «Мої життєві принципи»

Жовтень

Неплях Н. П.

Хозяйонок В.В.

 

Ткаченко А.Ю.

Батеха Т.А.

Вишнева В.А.

 

Платонова О.М.

 17

Участь у міській просвітницькій промоакції «#ПравоНаЖиття» (День толерантності, Всесвітній день прав дитини, Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства», Міжнародний день боротьби зі СНІДом, Міжнародний день  відмови від паління)

15.11-12.12.2023

Класні керівники 1-9 класів,

практичний психолог, соціальний педагог

 18

(5А) Бесіда «Твоє життя – найбільша цінність!»

(6А) Виховна година  «Правила та закони у твоєму житті»

(8Б) Бесіда «Співчувай не лише словом, а й ділом»

(9А) Виховна година ”Що означає бути моральною людиною”

Листопад

Плаксіна С. В.

Ткачук М.А.

 

Ривкіна К.Є.

 

Кожухар І.О.

 19

(3В) Виховна година- урок чемності « Дотримуйся етичних норм»

(4Б) Виховна година “СНІД: подумай про майбутнє-бережи життя”

(6Б) Виховна година «Я і мої друзі»

(7А) Диспут ”Твій однокласник-товарищ і друг”

(9А) Виховна година «Родина, звичаї, обов'язки»

(9Б) Година спілкування ,,Жити - значить спілкуватись''

(9В) Виховна година-тренінг «Зрозуміти іншого»

Грудень

Божук С. М.

 

Манжосова Т.В.

 

Кравчук А.С.

Остапенко В.Ю.

Кожухар І.О.

Платонова О.М.

 

Коржовська І.В.

 20

Участь у міській педагогічній акції «#МоральноДію»

22-31.01.2024

Класні керівники 1-9 класів,

практичний психолог, соціальний педагог

 21

(2Б) Диспут “Як стати справжнім другом”

(6А) Виховна година «Я і мої друзі»

(7А) Виховна година “Спілкування на відстані”

(7Б) Диспут «Як протистояти насильству»

(8А) Бесіда «Гра власним життям»

(9Б) Година спілкування ,,Культура спілкування мобільним зв'язком''

(9В) Бесіда «Уміти володіти собою»

Січень

Неплях Н. П.

Ткачук.М.А.

Остапенко В.Ю.

Батеха Т.А.

Вишнева В.А.

Платонова О.М.

 

Коржовська І.В.

 22

Участь у міській просвітницька акція «ЛайкоманіяSTOP!» (День безпечного інтернету)

01-06.02.2024

Класні керівники 1-9 класів,

практичний психолог, соціальний педагог

 23

(3А) Бесіда з елементами дослідження «Ти серед людей»

(5А) Бесіда з елементами тренінгу «Зупинимо булінг разом!»

(7А) Виховна година ”Як протистояти насильству”

(9В) Диспут «Підлітки в соціальних мережах»

Лютий

Парган С.М.

 

Плаксіна С. В.

 

Вишнева В.А.

 

Коржовська І.В.

 24

Участь у міському конкурсі інтерактивних інтелект карт «Безпечна взаємодія»

22.03.2024

Класні керівники 1-9 класів,

педагог-організатор

 25

(4А) Година спілкування  “Норми поведінки”

(5А) Відверта розмова «Нікотин – отрута!»

(5А) Проєкт «Гендерна рівність: найвідоміші жінки».

(6А) Години спілкування «Толерантність людини – найважливіша умова миру і злагоди»

(8Б) Бесіда “Пам’ятай про інших”

(9Б) Бесіда «Особистість і колектив»

Березень

Ткаченко А.Ю

Плаксіна С. В.

Плаксіна С. В.

 

Ткачук.М.А.

 

Ривкіна К.Є.

Платонова О.М.

 26

Участь у міському фоточеленджі «#КорисніСімейніЗвички»

01-07.04.2024

Класні керівники 1-9 класів, педагог-організатор

 27

(6А) Вікторина “Я в Інтернеті”

(6Б) Бесіда “Конфлікти та шляхи іх вирішення”

(9А) Година спілкування ”Права та обов’язки батьків та дітей”

(9В) Круглий стіл «Людське життя як найвища цінність»

Квітень

Ткачук.М.А.

Кравчук А.С.

Кожухар І.О.

 

Коржовська І.В.

 28

Участь у міській акції «Дитячі волонтерські справи – рідному місту»

Травень, 2024

Класні керівники 1-9 класів, педагог-організатор

 29

(4А) Бліц інтерв’ю  “Дивись не забудь, людиною будь”

(4Б) Бесіда “Мистецтво милосердя”

(5А) Урок толерантності «Необмежені можливості: люди-інваліди, що підкорили світ!»

(7А) Виховна година ”Кожна людина неповторна”

(9А) Година спілкування “Правила в нашому житті”

(9В) Година спілкування «Запобігання правопорушенням і злочинам серед учнівської молоді»

Травень

Ткаченко А.Ю

 

Манжосова Т.В.

Плаксіна С. В.

 

Остапенко В.Ю.

 

Кожухар І.О.

 

Коржовська І.В.

 30

Перегляд відеороликів «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися – говоримо з Уповноваженим Президента України», «Зупиніться!!! МОЯ Історія про Булінг і Кібербулінг».

Протягом року

Класні керівники 5 – 9 кл.

Робота з батьками

 31

Тематичні класні батьківські збори

Вересень

Класні керівники

1 – 9 кл.

 32

Обговорення  пам'ятки для батьків про порядок реагування та способи повідомлення про випадки булінгу (цькування) щодо дітей, заходи захисту та надання допомоги дітям

Жовтень

Заступник директора з НВР

 33

Консультування батьків щодо захисту прав та інтересів дітей, взаємин батьків з дітьми

Протягом року

практичний психолог, соціальний педагог

Моніторинг освітнього середовища закладу освіти

 34

Самооцінка закладу освіти за показниками безпеки, комфортності

2 рази на рік

Адміністрація, педагогічний колектив

 35

Анонімне анкетування учнів 5-9-го класів про випадки булінгу (цькування) у школі

Грудень

Практичний психолог

 36

Анкетування батьків про безпеку в закладі освіти (за потреби)

Грудень

Класні керівники 1-9 класів

 37

Діагностика стосунків у закладі освіти. Анкетування учнів та вчителів

Лютий

Практичний психолог соціальний педагог

 38

Аналіз інформації за протоколами комісії з розгляду випадків булінгу (цькування) в закладі освіти

За потреби

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 39

Підготовка звіту про виконання заходів про виконання плану заходів з запобігання та протидії булінгу

Червень

Уповноважена особа з питань запобігання та протидії булінгу (цькування)

 


 


Додаток 2 до наказу від 18.09.2023р. № 147

Порядок реагування

на доведені випадки булінгу (цькування)

в Криворізькій гімназії № 56 Криворізької міської ради

та відповідальність осіб, причетних до булінгу (цькування)

1. У день подання заяви видається наказ по закладу освіти про проведення розслідування із визначенням уповноважених осіб.

2. Наказом по закладу освіти створюється Комісія з розгляду випадків булінгу (цькування) за участі педагогічних працівників, практичного психолога школи, батьків потерпілого та булера, керівника закладу, інших зацікавлених осіб.

3. Уповноважена особа закладу освіти у 3-денний період з моменту отримання заяви скликає засідання Комісії з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування).

4. Уповноважена особа у разі виникнення підозри, або отримання заяви щодо насильства, булінгу, жорстокого поводження з дитиною/працівником закладу освіти або якщо є реальна загроза його вчинення (удома, з боку однолітків, з боку інших) проводить зустріч із особою, стосовно якої є інформація про жорстоке поводження, намагається розговорити, встановити контакт, довірливі стосунки та надати емоційну підтримку; проявити інтерес, дружелюбність, щирість, теплоту і симпатію, постраждала особа має відчути, що її дійсно чують і розуміють. У процесі розмови, якщо особа підтверджує факт жорстокого поводження чи насильства щодо неї, уповноваженій особі необхідно з’ясувати терміни подій, які відбулися, та отримати їх опис.

5. Комісія з розгляду випадків насильства, булінгу (цькування) у 7-денний період з моменту отримання заяви проводить розслідування, з’ясовує всі обставини та за результатами розслідування приймає відповідне рішення та рекомендації. За підсумками роботи комісії складається протокол.

6. Для прийняття рішення та вжиття відповідних заходів реагування результати проведеного розслідування узагальнюються наказом по закладі освіти.

7. Якщо випадок цькування був одноразовим, питання з налагодження мікроклімату в дитячому середовищі та розв’язання конфлікту вирішується у межах закладу освіти учасниками освітнього процесу. Результат розслідування та рішення комісії доводиться керівником закладу до відома постраждалого. У випадку, якщо постраждалий не згодний з рішенням комісії, керівник закладу повідомляє про право звернутися із заявою до органів Національної поліції України.

8. Якщо комісія визнала, що це був булінг, а не одноразовий конфлікт, то керівник закладу освіти повідомляє уповноважені підрозділи органів Національної поліції України та Службу у справах дітей.

9. Уповноважена особа або особа, яка її замінює у разі відсутності відповідно до наказу про склад комісії, згідно з протоколом засідання комісії відповідає за виконання та моніторинг запланованих заходів відновлення та нормалізації психологічного клімату в закладі освіти та визначених рекомендацій для учасників булінгу (цькування).

10. Рішення Комісії з розгляду випадків булінгу реєструється в окремому журналі (паперовий вигляд) з оригіналами підписів усіх її членів.

11. Не залежно від рішення комісії, керівник закладу забезпечує виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг (цькування), стали його свідками або постраждали від нього.


 

 

                                                                       ПОРЯДОК ДІЙ

У РАЗІ ВЧИНЕННЯ УЧНЯМИ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ

СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ПРАВОПОРУШЕНЬ І ЗЛОЧИНІВ 


Додаток 3 до наказу від 18.09.2023р. № 147

Порядок подання та розгляду

(з дотриманням конфіденційності)

заяв про випадки булінгу (цькування)

в Криворізькій гімназії № 56 Криворізької міської ради

Із метою створення безпечного освітнього середовища в закладі освіти здобувачів освіти педагогічні працівники, батьки та інші учасники освітнього процесу зобов'язані повідомляти керівника закладу про випадки булінгу, учасниками або свідками якого вони стали, або підозрюють про його вчинення по відношенню до інших осіб за зовнішніми ознаками , или про які отримали достірну інформацію від інших осіб.

Відповідно до такої заяви керівник закладу вида рішення про проведення розыска із значенням уповновэних осіб. Для принятия решения по результатам розыгрыша керривник закладу скликaт засідання комисії с розгляду випадків булінгу. Якщо комісія показала, что это був булінг, а не единожды конфликт чи сварка, тобто відповідні дії носят системный характер, то керівник закладу повідомляє уповновэніні підрозділи органів Національно полиції України (ювенальна поліція) д Службу упрямую.

В разное время, как комиссия, не имеющая квалификацию випадок, як булінг, а постраждалий не згодний из цим, то він може звертатися до органов Національної полициї України із заявою.

Исполнительный заклад поведет о терміни, порядок реагування по доведені випадки булінгу, відповідальність осіб, причетних до булінгу и проверит розгляд відповідно до законодавства.

Згідно с КУпАП булінг учасника освітнього процесса тяги за собою наложение штрафа от 50 до 100 неоподатковуваних минімумів или от 20 до 40 годін громадських робіт. Якщо булінг вчинено групою осіб або повторно протягом року після наложения адміністративного стягивания, штраф становитиме от 100 до 200 неоподатковуваних минімумів или громадські роботи от 40 до 60 лет. Булінг, вчинений малолитітною или неповнолитнію особою, тягне за собою наложение штрафа на батьки или осіб, які їх заміньють. 

 

Додаток 4 до наказу від 18.09.2023р. № 147

 

Зразок заяви

 


Телефони довіри

 

             -  Дитяча лінія 116 111 або 0 800 500 225 (з 12.00 до 16.00);

             -  Гаряча телефонна лінія щодо булінгу 116 000;

             -  Гаряча лінія з питань запобігання насильству 116 123 або 0 800 500 335;

             -  Уповноважений Верховної Ради з прав людини 0 800 50 17 20;

             -  Уповноважений Президента України з прав дитини 044 255 76 76;

             -  Центр надання безоплатної правової допомоги 0 800 213 103;

              -  Національна поліція України 102.