Положення

Про структурний підрозділ «Початкова школа»

Криворізької гімназії №56 Криворізької міської ради

 

І. Загальні положення

1. Це Положення визначає основні засади функціонування структурного підрозділу «Початкова школа» Криворізької гімназії № 56  Криворізької міської ради.

2. Структурний підрозділ «Початкова школа» (далі – підрозділ) – підрозділ у складі Криворізької гімназії №56 Криворізької міської ради (далі – гімназії), що не має статусу юридичної особи і діє на підставі даного Положення.

Структурний підрозділ забезпечує здобуття початкової середньої освіти.

3. Структурний підрозділ у своїй діяльності керується чинним законодавством, у тому числі цим Положенням.

4. Структурний підрозділ створюється з метою формування єдиного освітнього простору гімназії, забезпечення рівного доступу осіб до здобуття якісної освіти і раціонального та ефективного використання наявних ресурсів суб’єктів освітнього процесу.

5. Найменування підрозділу відповідає Вимогам до написання найменування юридичної особи, її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, крім організації профспілки, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 05 березня 2012 року № 368/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 05 березня 2012 року за № 367/20680.

6. Створює, змінює тип, ліквідовує та реорганізовує підрозділ гімназії засновник.

7. Основною метою діяльності підрозділу є всебічний розвиток дитини, її талантів, здібностей, компетентностей та наскрізних умінь відповідно до вікових та індивідуальних психофізіологічних особливостей і потреб, формування цінностей, розвиток самостійності, творчості та допитливості.

8. Основні завдання підрозділу полягають у:

- становленні особистості дитини, її духовному, психічному, соціальному, фізичному розвитку, розвитку пізнавальних здібностей, бажання вчитися;

- морально-етичному, громадянському, патріотичному, естетичному, трудовому, екологічному вихованні дитини;

- формуванні цілісної наукової картини світу;

- формуванні емоційно-ціннісного ставлення дитини до самої себе, родини, громади, школи і навчання;

- психолого-педагогічній адаптації дитини до шкільного життя;

- формуванні ключових і предметних компетентностей;

- формуванні культури спілкування та співпраці у різних видах діяльності і формах навчальної взаємодії;

- формуванні здатності до самовираження, соціально-правової, екологічно доцільної і здоров’язбережувальної та безпечної поведінки у різних життєвих ситуаціях.

ІІ. Організація освітнього процесу

1. Права та обов’язки учасників освітнього процесу визначаються Законами України « Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами, у тому числі цим Положенням, Статутом та правилами внутрішнього розпорядку гімназії.

2. Освітній процес у підрозділі організовується у формах здобуття загальної середньої освіти з урахуванням особливостей освітньої діяльності гімназії.

3. Структура навчального року (за семестрами), тривалість навчального тижня, дня, занять, відпочинку між ними, інші форми організації освітнього процесу в підрозділі затверджується керівником гімназії.

4. Тривалість канікул у підрозділі не може бути меншою 30 календарних днів.

5. Учні (вихованці), які здобувають освіту у підрозділі, є учнями (вихованцями) гімназії. Зарахування, переведення та відрахування таких учнів (вихованців) здійснюється згідно з наказом керівника гімназії.

Діти, які мешкають в мікрорайонах, закріплених за іншими закладами загальної середньої освіти, можуть бути прийняті до підрозділу за наявності вільних місць.

6. У складі підрозділу можуть відкриватися спеціальні класи для дітей з особливими освітніми потребами.

7.  Підрозділ має такі цикли, як 1-2 і 3-4 класи, що враховують вікові особливості розвитку та потреби дітей і дають можливість забезпечити подолання розбіжностей у досягненнях, зумовлених готовністю до здобуття освіти.

Цикли відрізняються організацією шкільного освітнього середовища і освітнього процесу, організаційними формами навчання і типами уроків.

Пріоритетною під час навчання у першому циклі є організація ігрової діяльності, у другому циклі – пізнавальної.

8. Освітній процес у підрозділі здійснюється відповідно до освітніх програм, навчальних планів гімназії.

9. Базовий навчальний план підрозділу визначає загальний обсяг навчального навантаження здобувачів освіти та дає цілісне уявлення про зміст і структуру початкової освіти як першого рівня загальної середньої освіти, встановлює погодинне співвідношення між освітніми галузями за роками навчання, визначає гранично допустиме тижневе навантаження здобувачів освіти та загальну щорічну кількість годин за освітніми галузями.

Базовий навчальний план підрозділу має інваріантний (варіативний) складники, кожен з яких реалізується через навчальні предмети з освітніх галузей: мовно-літературна (українська мова та література, іноземна мова); математична; природнича; технологічна; інформатична; соціальна і здоров’язбережувальна; громадянська та історична; мистецька; фізкультурна.

Інваріантний складник забезпечує єдність освітнього простору дитини в межах країни.

Варіативний складник змісту освіти забезпечує диференціацію, індивідуалізацію, задоволення освітніх потреб груп і окремих учнів.

10.  Для учнів з особливими освітніми потребами (з порушеннями зору, слуху, опорно-рухового апарату, інтелектуального розвитку, тяжкими порушеннями мовлення, затримкою психічного розвитку), які здобувають початкову освіту у спеціальних класах підрозділу, базовий навчальний план визначає кількість годин для проведення корекційно-розвиткової роботи.

11. Для дітей з особливими потребами організовується корекційна допомога без відриву від класного колективу з обов’язковим забезпеченням соціального супроводу.

12. Автономія вчителя забезпечується вільним вибором форм організації освітнього процесу, способів навчальної взаємодії, методів, прийомів і засобів реалізації змісту освіти, добровільною участю в експериментах і проектах, організації навчання за певним спрямуванням.

13. Поточний і підсумковий контроль за рівнем навчальних досягнень учня вчитель здійснює на підставі загальних критеріїв і норм оцінювання результатів навчальної діяльності учня з навчальних предметів усіх освітніх галузей.

Оцінювання навчальних досягнень учня зорієнтоване на формування його рефлексивної позиції, мотивації на досягнення успіху в особистісному зростанні. Основними об’єктами оцінювання є складники предметних компетентностей.

14. Державна атестація здобувачів підрозділу проводиться у формі контрольних робіт з метою проведення моніторингу якості освіти.

15. Випускникам підрозділу видається свідоцтво про здобуття початкової освіти державного зразка.

16. Створення у підрозділі з’єднаних класів (класів-комплектів) початкової школи здійснюється відповідно до Положення про з’єднаний клас (клас-комплект) початкової школи, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 27 травня 2021 року № 588 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 05 серпня 2016 року № 944», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17 червня 2021 року за № 807/36429).

17. У підрозділі можуть створюватися та діяти групи продовженого дня.

ІІІ. Управління підрозділом

1. Штатний розпис підрозділу є складовою штатного розпису гімназії, що розробляється і затверджується керівником на підставі Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом Міністерством освіти і науки України від 06 грудня 2010 № 1205, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 22 грудня 2010 року за № 1308/18603 (далі – Типові штатні нормативи).

2. Структурний підрозділ підпорядкований керівнику гімназії.

Виконання обов`язків завідування  освітнім процесом в структурному підрозділі покладається на  заступника директора з НВР в межах її повноважень та посадових обов`язків .

3. Педагогічні працівники підрозділу  є  членами педагогічної ради гімназії та беруть участь у її засіданнях.

4. Керівник гімназії визначає обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників, які забезпечують освітній процес у підрозділі .

5. Методична робота у підрозділі є складовою методичної роботи гімназії.

У структурному підрозділі можуть створюватися методичне об`єднання, творчі групи.

6. Рішення вищого колегіального органу громадського самоврядування (загальні збори трудового колективу) гімназії є обов`язковими для виконання структурним підрозділом.

IV. Фінансування та матеріально-технічна база підрозділу

1. Порядок фінансування та матеріально-технічного  забезпечення підрозділу визначається Законами  України «Про  освіту », «Про повну загальну середню освіту» та іншими нормативно-правовими актами України.

2. Фінансування підрозділу здійснюється відповідно до єдиного кошторису гімназії  його засновником або уповноваженим ним органом.

3. Підрозділ може залучити додаткові джерела фінансування,  не  заборонені законодавством.

4. Майно гімназії перебуває у використанні підрозділу  на правах повного господарського відання або оперативного управління.

5. Гімназія та її підрозділ можуть спільно використовувати наявне майно, спортивне обладнання тощо.

 

 



Структура 2024/2025 навчального року

 

- І семестр – з 02 вересня по 24 грудня;

- ІІ семестр – з 13 січня по 30 травня.

Канікули:

- осінні з 28 жовтня по 03 листопада;

- зимові з 25 грудня по 12 січня;

- весняні з 24 березня по 30 березня.




Розклад уроків для учнів 1-4 класів



Розклад уроків для учнів 5-9 класів





Розклад дзвінків:

1 урок:  8.00 - 8.45      (перерва 10 хв.)

2 урок:  8.55 - 9.40      (перерва 20 хв.)

ІІ сніданок 1 - 5 кл.

3 урок:  10.00 - 10.45  (перерва 20 хв.)

ІІ сніданок 6 - 9 кл.

4 урок:  11.05 - 11.50  (перерва 10 хв.)

5 урок:  12.00 - 12.45  (перерва 10 хв.)

6 урок:  12.55 - 13.40  (перерва 10 хв.)

                                          7 урок:  13.50 - 14.35