Школа молодого вчителя
План роботи школи молодого вчителя
на 2019-2020 навчальний рік
Завдання:
розгляд актуальних питань професійної діяльності, впровадження сучасних педагогічних технологій, підготовка до інноваційної діяльності, фахового росту, самовдосконалення.
№ |
Зміст роботи |
Термін виконання |
Відповідальні |
1 |
1. Система роботи вчителя зі створення та оновлення комплексного методичного забезпечення предметів |
Вересень |
Заст.директора з НВР
|
2 |
1. Тренінг «Сучасні педагогічні технології» 2. Система уроків за модульно-рейтинговою технологією. |
Жовтень |
Заст.директора з НВР
|
3 |
1. Підготовка методичних розробок уроків теоретичної та професійно-практичної підготовки. |
Листопад |
Заст.директора з НВР
|
4. |
1. Керування творчою роботою учнів у процесі навчання. 2. Керування написанням учнями науково-дослідницької роботи |
Лютий |
Заст.директора з НВР
|
5. |
1. Психолого-педагогічна характеристика класу |
Березень |
Заст.директора з НВР Психолог |
6. |
1.Робота вичителя з питань підвищення фахової майстерності. Самоосвіта. 2. Атестація педагогічних працівників. |
Квітень |
Заст.директора з НВР
|
Директор КЗШІ №1 Кисла Т.А.
Мета:
· «Школи молодого вчителя» – сприяння підвищенню фахового рівня, розвитку творчого потенціалу вчителя, удосконаленню майстерності, озброєнню новітніми знаннями, методикою та технологією навчання.
Основні завдання «Школи молодого вчителя»:
· поглиблення знань з теорії та методики навчання і виховання, сприяння оволодінню молодими вчителями основних нормативних документів, вивчення і використання у практиці сучасних досягнень психолого-педагогічної науки та передового педагогічного досвіду, розвиток ініціативи і творчості, новаторських пошуків вчителів.
Основні напрямки роботи «Школи молодого вчителя»:
· розширити сферу знань учителів із психолого-педагогічних основ уроку;
· ознайомити їх з елементами педагогічної техніки, опанування якої дасть змогу усвідомленню здійснювати відбір необхідних і найбільш доцільних прийомів роботи учнів на уроках;
· створити для вчителів таке методичне середовище, в якому їм би хотілося творити.
СУЧАСНИЙ ПОРТРЕТ ІДЕАЛЬНОГО ПЕДАГОГА
26.11.2016 р. в Криворізькій загальноосвітній школі-інтернаті І-ІІ ступенів №1 в рамках професійного супроводу молодих педагогів було проведено практичне заняття-дискусію з молодими спеціалістами на тему: «Яким має бути сучасний учитель?».
Одним з важливих результатів роботи під час дискусії було вивчення уявлень наших молодих вчителів про професійно важливі особистісні риси та вміння успішного вчителя у формі створення узагальненого портрету ідеального педагога за допомогою спеціально розроблених анкет.
Так якими ж якостями та професійними вміннями повинен володіти сучасний педагог школи, в якій навчаються учні з особливими можливостями?
На думку наших молодих спеціалістів найбільш важливими професійними вміннями, в яких відображено специфіку роботи з учнями з порушеннями психологічного розвитку, є вміння керувати класом, підтримувати дисципліну, доступно пояснювати навчальний матеріал, знаходити індивідуальний підхід до кожного учня. У спілкуванні з дітьми педагог має бути чесним, тактовним та добре розуміти свої вихованців. Серед особистісних властивостей, що лежать в основі ефективної професійної діяльності, були відзначені такі риси як грамотність, терплячість, відповідальність, чесність, здатність викликати в учнів інтерес до себе та високий рівень розумових здібностей. Оскільки відзначені характеристики представляють собою важливі професійні цінності молоді, яка займається педагогічною діяльністю, можна з упевненістю говорити, що дані якості будуть сформовані і в них.
Слід відзначити увагу молодих педагогів до емоційного стану дітей. Так, більшість з них вважають, що вчитель повинен вміти викликати у своїх учнів позитивні емоції, створювати доброзичливу психологічну атмосферу в класі. Розуміння молодими спеціалістами визначної ролі прийомів емоційної регуляції навчально-пізнавальної діяльності дітей говорить про їх глибокі знання у сфері сучасної педагогіки.
Більшість молодих спеціалістів відзначає, що основним мотивом вибору професії педагога є інтерес до роботи з дітьми, любов до професії вчителя. Труднощі, з якими стикаються наші молоді спеціалісти, пов'язані, в першу чергу, з необхідністю раціональної організації свого часу і праці, а також підготовкою до уроків та виховної роботи.